IPOSZ

Kedves Tagtársak!
Tisztelt Vállalkozó Társaink!

 

Partnerszervezetünk, az Ajka-Devecser és Térsége Ipartestület GINOP-5.3.5-18-2019-00155 projektjének zárótanulmányát az alábbiakban tesszük közkincsé. Ezt a tanulmányt minden más szakmában tevékenykedő vállalkozás haszonnal olvashatja.

 


DIGITALIZÁCIÓ AZ ÉPÍTŐIPARBAN, A TERVEZÉSTŐL AZ AJÁNLATTÉTELIG - ELKÉSZÜLT AZ AJKA-DEVECSER ÉS TÉRSÉGE IPARTESTÜLET ÉS IPOSZ KÖZÖS PROJEKT ZÁRÓTANULMÁNYA

 

Az Ajka-Devecser és Térsége Ipartestület a GINOP-5.3.5-18-2019-00155 azonosító számú pályázat kapcsán az Ipartestületek Országos Szövetségével (IPOSZ) együtt megvalósított egy projektet, amely fő célja, hogy a konzorciumi partnerek együttműködésével felmérje az építőipar területén a digitalizálás és technológiai innováció szerepét, főleg a kkv-szektorban és a tervező mérnököknél. A megvalósítás  időszaka lezárult, a hazai és nemzetközi tapasztalatokról tanulmány készült. A tanulmány bemutatja a kialakított két képzés eredményét, tematikáját és a projektből származó javaslatokat. Mindez megtekinthető részletesen abban a tanulmányban, amelyet az alábbi linken érhetnek el:

 


Projektzaro_tanulmany.pdf  

A parlament előtt az új közbeszerzési törvény
2015. 5. 19. 20.MTI
 
Lázár János, a Miniszterelnökséget vezető miniszter kedden terjesztette a parlament elé az új közbeszerzési törvényjavaslatot, amely átveszi az új uniós irányelveket, illetve beépíti a szövegbe a hazai közbeszerzési gyakorlat korrekcióit is; a törvényjavaslat megjelent az Országgyűlés honlapján.
 
Az Európai Unió múlt évben elfogadott három új közbeszerzési tárgyú irányelve átfogóan reformálja meg az uniós közbeszerzési jogot. A klasszikus közbeszerzéseket szabályozó és a közszolgáltatók beszerzéseire irányadó irányelvek mellett megjelenik a koncessziós szerződéseket szabályozó irányelv. A közbeszerzési jogorvoslatokra továbbra is a régi irányelvet kell alkalmazni.     
 
Az új irányelvek a hazai szabályozás kötelező megváltozását teszik szükségessé, a közbeszerzési törvény szabályai többségét módosítani kell.     
A korábbi évek uniós szabályozását meghatározta, hogy az EU tagállamai között létrejöjjön az egységes belső piac a közbeszerzések területén is, vagyis a piaci verseny előnyei torzulásmentesen érvényesüljenek, és így az uniós vállalkozások egyenlő esélyekkel férhessenek hozzá más tagállami közbeszerzésekhez. Most azonban előtérbe került az a cél, hogy a közbeszerzések különböző stratégiai célokat segítsenek elő. A tagállamoknál így teret kaphat az, hogy a fontos társadalmi-gazdasági célkitűzések - például az innováció, a szociális célkitűzések, a környezetvédelem - a közbeszerzési politika integráns részévé váljanak.     
A törvényjavaslat indoklása megjegyzi: fontos szempont, hogy a közbeszerzések jelentős hányada valósul meg európai uniós források felhasználásával, a közbeszerzések eredményes, hatékony és szabályos lebonyolítása tehát egyben az uniós források megfelelő felhasználásának előfeltétele.     
Az új törvény magába foglalja a koncessziós eljárások szabályait is. Újdonság az elektronikus közbeszerzés fokozatos bevezetése, de ennek a részletszabályait a kormány rendeletben fogja megalkotni.     
 
A törvényjavaslat a jelenleginél részletesebb és egyértelműbb szabályokkal biztosítja, hogy a gazdasági szereplők által üzleti titoknak nyilvánított iratok valóban kizárólag olyan információkat tartalmazzanak, amelyek nyilvánosságra hozatala a gazdasági szereplő üzleti tevékenysége szempontjából aránytalan sérelmet okozna.     
 
Az ajánlattevőknek a közbeszerzési eljárás során felelősen kell ajánlatot tenniük, olyan feltételek vállalásával, amelyekkel valóban eleget tudnak tenni a szerződéses kötelezettségeiknek. A jövőben nem számíthatnak arra, hogy a szerződés elnyerése érdekében tett - esetlegesen nem kellő körültekintéssel felmért - vállalásaik alól egy későbbi szerződésmódosítással megszabaduljanak.     
 
 A törvényjavaslat rögzíti a - közbeszerzések tisztasága érdekében jelenleg is érvényesülő - kizáró okok körét, így különösen az offshore szervezetek kizárására vonatkozó követelményt. Új kizárási ok az, amikor az ajánlatkérő alá tudja támasztani, hogy egy cég megkísérelte jogtalanul befolyásolni az ajánlatkérő döntéshozatali folyamatát, vagy olyan bizalmas információkat igyekezett megszerezni, amelyek jogtalan előnyöket biztosítanának számára a közbeszerzési eljárásban.     
 
A törvényjavaslat nagyobb hangsúlyt fektet a közbeszerzések gondos előkészítésének megkövetelésére, és részletesebb követelményeket támaszt a becsült érték meghatározásához. Az építési beruházások műszaki előkészítése körében pedig előírja, hogy az eljárás csak a - külön jogszabályban meghatározott követelményeknek megfelelő - tervek birtokában indítható meg.     
 
A törvényjavaslat az értékelési szempontok szabályozásakor előírja, hogy az ajánlatkérők azokat az ajánlattevőket részesítsék előnyben, amelyek termékei, illetve szolgáltatásai minőségileg hozzáadott értéket képviselnek az egyébként olcsóbb, de valamilyen szempontból rosszabb termékekhez képest, vagy pedig innovatív megoldásokat tartalmaznak.     
 
A túlárazás megakadályozására a törvényjavaslat lehetővé teszi, hogy az ajánlatkérő - az eljárást megindító felhívásban - előre meghatározzon egy olyan összeget, amelyet meghaladó árat vagy költséget tartalmazó ajánlatot a bírálat során érvénytelenné fog nyilvánítani.       
Csökkennek továbbá az ajánlattételi határidők, például a  nyílt eljárásnál 40-ről 35 napra, ez elektronikus benyújtás esetén 30 napra rövidíthető. Kivételesen, sürgősség esetén pedig lehetőség lesz gyorsított nyílt eljárást is alkalmazni, 15 napos ajánlattételi határidővel.     
Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter szintén kedden nyújtotta be az Országgyűlésnek az idei költségvetési törvény módosítását. Ebben az új közbeszerzési törvény értékhatárait veszi át, annak hatályba lépésétől, azaz november 1-jétől. Az új értékhatárok is az uniós irányelvekhez igazodnak.
 

Kedves Olvasónk!
 
A legutóbbi hírlevelünk óta megjelent pályázatok és hírek
 
 
A Tempus Közalapítvány felsőoktatási csoportja pályázatot tett közzé ki közép-európai referens munkakör betöltésére Budapesten.
 
 
Az UNESCO pályázatot írt ki az UNESCO Fiatal Szakértői Programban (YPP) való részvételi lehetőség elnyerésére.
 
 
Az Ökotárs Alapítvány közzétette az Év Fája 2015 verseny felhívását az Európai Év Fája vetélkedőhöz kapcsolódóan.
 
 
A Partizán Műterem és Galéria, a PP Center Üzleti Központ és az Artkartell Magazin pályázatot hirdet, melynek keretében képzőművészek műterem és kiállítótér használati jogát nyerhetik el műveikért cserébe.
 
 
A 2015-ös kosárlabda Európa-bajnokság Szervezőbizottsága rajzpályázatot tett közzé gyerekeknek „Játssz szívvel!” címmel értékes nyereményekért.
 
 
A L’Oréal Alapítvány és az UNESCO pályázatot írt ki L'ORÉAL-UNESCO A Nőkért és a Tudományért Díj 2016 elnyerésére.
 
 
A Műcsarnok pályázatot hirdet "Mappanyitás "címmel olyan művészeknek és művészeti hallgatóknak, akik szívesen bemutatják portfólióikat az általuk választott kurátornak, művészettörténésznek, esztétának.
 
 
A Magyar Urbanisztikai Tudásközpont pályázatot tett közzé városkommunikációs mesterkurzus megvalósítására a Fenntartható Energia Héthez kapcsolódóan egyetemi hallgatók részére.
 
 
Az Európai Parlament fotópályázatot hirdetett "Béke, biztonság" témakörben a "Legyen a vendégfényképészünk!" program keretében.
 
 
A PP Center Üzleti Központ pályázatot írt ki, melynek keretében a PP Center Üzleti Központ kiadó helyiségeinek használatát nyerhetik meg kulturális projektek előkészítésre és megvalósításra pl. színház, tánc, cirkusz, film vagy videó klip forgatás, fotózás, divatbemutató, alkotóműhely, tanfolyam stb.
 
 
A Carlsberg Hungary koktél receptíró pályázatot tett közzé Somersby Coctail Moments elnevezéssel, melynek keretében keresik az ország legjobb ciderkoktél receptjeit négy kategóriában.
 
Nemcsak a magánszemélyeknek szóló pályázatok érdeklik?
 

Sok sikert a pályázatokhoz!

PalyazatMenedzser.hu

2015. május 12.

 

forrás: 1173/2015 III. 24 Korm. hat.
 

MEGJELENT A 2015. ÉVRE SZÓLÓ GAZDASÁGFEJLESZTÉSI ÉS INNOVÁCIÓS OP (GINOP) FEJLESZTÉSI KERETE!

 

1. A kis -és középvállalkozások versenyképességének javításáról szóló 1. prioritás

 

  Felhívás azonosító Felhívás neve Keretösszeg Mrd Ft Meghirdetés módja Meghirdetés tervezett ideje
1 GINOP-1.1.1 Vállalkozói inkubátorházak fejlesztése                             2,20    standard október
2 GINOP-1.1.2 Vállalkozói mentorálás a mikro -és kisvállalkozások részére  1,30
(ebből Pest megye: 0,10) 
standard július
3 GINOP-1.2.1 Mikro-, kis- és középvállalkozások termelési kapacitásainak bővítése                           80,00    egyszerűsített április
4 GINOP-1.2.2 Mikro-, kis- és középvállalkozások munkahelyteremtő beruházásainak támogatása a szabad vállalkozási zónákban                             5,00    egyszerűsített április
5 GINOP-1.2.3 Mikro-, kis- és középvállalkozások termelési kapacitásainak bővítése kombinált hiteltermék keretében                           20,00    egyszerűsített augusztus
6 GINOP-1.2.4 Ipari parkok fejlesztése, illetve barnamezős iparterületek megújítása                             6,00    standard június
7 GINOP-1.2.5 Logisztikai szolgáltató központok fejlesztéseinek támogatása                             4,00    standard június
8 GINOP-1.3.1 Mikro-, kis- és középvállalkozások piaci megjelenésének támogatása                             5,00    egyszerűsített április
9 GINOP-1.3.2 Professzionális klaszterszervezetek minőségi szolgáltatásnyújtásának támogatása                             2,00    standard július
10 GINOP-1.3.3 Beszállítói integrátorok és beszállító mikro-, kis- és középvállalkozások támogatása                             8,00    standard július
11 GINOP-1.3.4 Turisztikai szervezetek (TDM) fejlesztése                             2,00    standard szeptember
12 GINOP-1.3.5 Nemzeti turisztikai marketing és keresletösztönző program                             8,35    kiemelt május

 

Kutatás, technológiai fejlesztés és innováció című 2. prioritás

 

  Felhívás azonosító Felhívás neve Keretösszeg Mrd Ft Meghírdetés módja Meghírdetés tervezett ideje
1 GINOP-2.1.1 Vállalatok önálló K+F+I tevékenységének támogatása                           25,00    standard december
2 GINOP-2.1.2 Vállalatok együttműködésben végzett K+F+I tevékenységének támogatása                           25,00    standard december
3 GINOP-2.1.3 Iparjog                             1,00    egyszerűsített július
4 GINOP-2.1.4 Innovációs vocher                             3,00    egyszerűsített december
5 GINOP-2.1.5 Innovációs ökoszisztéma (start-up és spin-off)                             6,00    egyszerűsített október
6 GINOP-2.1.6 Vállalatok önálló innovációs tevékenységének támogatása kombinált hiteltermék keretében                           13,30    standard augusztus
7 GINOP-2.2.1 K+F versenyképességi és kiválósági együttműködések - integrált projektek                           25,00    standard július
8 GINOP-2.2.2 K+F versenyképességi és kiválósági együttműködések - társadalmi kihívások                           15,00    standard július
9 GINOP-2.3.1 Nemzetközi K+F kapcsolatok fejlesztése                             3,50    egyszerűsített december
10 GINOP-2.3.2 Stratégiai K+F műhelyek kiválósága                           10,00    standard július
11 GINOP-2.3.3 K+I infrastruktúra megerősítése - nemzetköziesedés, hálózatosodás                           25,00    standard július
12 GINOP-2.3.4 Felsőoktatási és Ipari Együttműködési Központ - kutatási infrastruktúra fejlesztése                           21,00    standard október
13 GINOP-2.6.3 ELI lézer kutatóközpont megvalósítása (ELI-ALPS) nagyprojekt, 2. fázis                           34,58    kiemelt március

 

Infokommunikációs fejlesztésekről szóló 3. prioritás

 

  Felhívás azonosító Felhívás neve Keretösszeg Mrd Ft Meghírdetés módja Meghírdetés tervezett ideje
1 GINOP-3.1.1 Oktatási intézmények és IKT vállalkozások közötti együttműködés ösztönzése és támogatása 2,84
(ebből Pest megye: 0,84)
kiemelt június
2 GINOP-3.1.2 IKT cégek által előállított termékek és szolgáltatások piacosításának célzott támogatása kombinált hiteltermék keretében                             1,15    standard július
3 GINOP-3.1.3 IKT start-up vállalkozások nemzetközi megmérettetésének támogatása kombinált hiteltermék keretében                             1,00    standard szeptember
4 GINOP-3.1.4 Az informatikai ágazatban működő mikro-, kis- és középvállalkozások nemzetközi piacokra való belépésének támogatása kombinált hiteltermék keretében                             1,70    standard szeptember
5 GINOP-3.2.1 Infokommunikációs motivációs, szemléletformáló és kompetencia-fejlesztő program KKV-knak                             2,00    kiemelt február
6 GINOP-3.2.2 Vállalati folyamatmenedzsment és e-kereskedelem támogatása kombinált hiteltermék keretében                             4,00    egyszerűsített július
7 GINOP-3.2.3 Vállalati mobilalkalmazás-fejlesztések és bevezetések támogatása kombinált hiteltermék keretében                             2,00    standard július
8 GINOP-3.2.4 Felhőalapú (IaaS, PaaS, SaaS) vállalati szolgáltatások, IKT megoldások fejlesztésének és piaci bevezetésének támogatása kombinált hiteltermék keretében                             1,00    standard július
9 GINOP-3.2.5 Felhőalapú (IaaS, PaaS, SaaS) vállalati szolgáltatások, e-számlázás, e-aláírás és egyéb korszerű IT alkalmazások megoldások terjesztése és bevezetése KKV-k körében kombinált hiteltermék keretében                             2,00    egyszerűsített november
10 GINOP-3.3.1 Közösségi internet hozzáférési pontok fejlesztése, szolgáltatási portfóliójuk bővítése                             2,00    kiemelt június
11 GINOP-3.4.1 Újgenerációs NGA és körzet-hálózatok fejlesztése kombinált hiteltermék keretében                           68,00    standard július
12 GINOP-3.4.2 Intézmények hálózati hozzáféréseinek, kapcsolatainak fejlesztése  2,86
(ebből Pest megye: 0,86) 
kiemelt augusztus
13 GINOP-3.4.3 Kormányzati hálózatok konszolidációja, kapacitásainak, teljesítményének növelése  4,29
(ebből Pest megye: 1,29) 
kiemelt augusztus

 

 Az energiáról szóló 4. prioritás:

 

  Felhívás azonosító Felhívás neve Keretösszeg Mrd Ft Meghírdetés módja Meghírdetés tervezett ideje
1 GINOP-4.1.1 Épületenergetikai fejlesztések                             6,00    standard június
2 GINOP-4.1.2 Épületenergetikai fejlesztések megújuló energiaforrás hasznosítással kombinálva                             6,00    standard június
3 GINOP-4.1.3 Helyi hő- és villamos energia kielégítése megújuló energiaforrásokkal                             6,00    standard június

 

A foglalkoztatásról szóló 5. prioritás

 

  Felhívás azonosító Felhívás neve Keretösszeg Mrd Ft Meghírdetés módja Meghírdetés tervezett ideje
1 GINOP-5.1.1 Út a munkaerőpiacra                        102,00    kiemelt március
2 GINOP-5.1.2 Társadalmi célú vállalkozások ösztönzése - támogató szolgáltatások                             1,00    standard április
3 GINOP-5.1.3 Társadalmi célú vállalkozások ösztönzése                             6,00    standard június
4 GINOP-5.2.3 Fiatalok vállalkozóvá válása - vállalkozás indítási költségeinek támogatása                             2,90    egyszerűsített december
5 GINOP-5.2.4 Gyakornoki program pályakezdők támogatására                           10,00    egyszerűsített szeptember
6 GINOP-5.3.2 A rugalmas foglalkoztatás elterjesztése a konvergencia régiókban - rugalmas, családbarát foglalkoztatási módszerek bevezetése a munkáltatóknál                             3,00    egyszerűsített december
7 GINOP-5.3.3 Jogszerű foglalkoztatást célzó szolgáltatásnyújtás támogatása                             5,50    standard április

 

A versenyképes munkaerőről szóló 6. prioritás

 

  Felhívás azonosító Felhívás neve Keretösszeg Mrd Ft Meghírdetés módja Meghírdetés tervezett ideje
1 GINOP-6.1.1 Alacsony képzettségűek és közfoglalkoztatottak képzése                           30,00    kiemelt július
2 GINOP-6.1.2 A digitális szakadék csökkentése                             8,95    kiemelt március
3 GINOP-6.1.3 Idegen nyelvi készségek fejlesztése                             4,00    kiemelt április
4 GINOP-6.2.1 Részvétel az OECD Felnőttek Képesség -és Kompetenciamérése programjában (PIAAC)  1,1
(ebből Pest megye: 0,3) 
kiemelt március

 

A turizmusról szóló 7. prioritás:

 

  Felhívás azonosító Felhívás neve Keretösszeg Mrd Ft Meghírdetés módja Meghírdetés tervezett ideje
1 GINOP-7.1.1 Tartós állami tulajdonú kulturális örökségek turisztikai hasznosítása                           10,00    kiemelt július
2 GINOP-7.2.1 Aktív turisztikai hálózatok infrastruktúrájának fejlesztése                             3,00    kiemelt augusztus
3 GINOP-7.3.1 Gyógyhelyek komplex turisztikai fejlesztése                             4,00    standard augusztus
4 GINOP-7.4.1 Nemzeti parkok komplex turisztikai fejlesztése                             4,50    standard augusztus

 

A pénzügyi eszközökről szóló 8. prioritás

 

 

  Felhívás azonosító Felhívás neve Keretösszeg Mrd Ft Meghírdetés módja Meghírdetés tervezett ideje
1 GINOP-8.1.1 Vállalatok önálló K+F+I tevékenységének támogatása HITEL                           10,00    pénzügyi közvetítő kiválasztása május
2 GINOP-8.1.4-2.1.6 Vállalatok önálló innovációs tevékenységének támogatása kombinált hiteltermék keretében                           20,00    pénzügyi közvetítő kiválasztása június
3 GINOP-8.2.4-3.4.1 Újgenerációs NGA és körzet-hálózatok fejlesztése kombinált hiteltermék keretében                           47,40    pénzügyi közvetítő kiválasztása május
4 GINOP-8.3.4-3.1.2 IKT cégek által előállított termékek és szolgáltatások piacosításának célzott támogatása kombinált hiteltermék keretében                             1,72    pénzügyi közvetítő kiválasztása május
5 GINOP-8.3.4-3.1.3 IKT start-up vállalkozások nemzetközi megmérettetésének támogatása kombinált hiteltermék keretében                             1,00    pénzügyi közvetítő kiválasztása július
6 GINOP-8.3.4-3.1.4 Az informatikai ágazatban működő mikro-, kis- és középvállalkozások nemzetközi piacokra való belépésének támogatása kombinált hiteltermék keretében                             2,50    pénzügyi közvetítő kiválasztása július
7 GINOP-8.3.4-3.2.2 Vállalati folyamatmenedzsment és e-kereskedelem támogatása kombinált hiteltermék keretében                             5,00    pénzügyi közvetítő kiválasztása május
8 GINOP-8.3.4-3.2.3 Vállalati mobilalkalmazás-fejlesztések és bevezetések támogatása kombinált hiteltermék keretében                             2,50    pénzügyi közvetítő kiválasztása május
9 GINOP-8.3.4-3.2.4 Felhőalapú (IaaS, PaaS, SaaS) vállalati szolgáltatások, IKT megoldások fejlesztésének és piaci bevezetésének támogatása kombinált hiteltermék keretében                             1,50    pénzügyi közvetítő kiválasztása május
10 GINOP-8.3.4-3.2.5 Felhőalapú (IaaS, PaaS, SaaS) vállalati szolgáltatások, e-számlázás, e-aláírás és egyéb korszerű IT alkalmazások megoldások terjesztése és bevezetése KKV-k körében kombinált hiteltermék keretében                             2,50    pénzügyi közvetítő kiválasztása szeptember
11 GINOP-8.4.1 Mikro-, kis- és középvállalkozások versenyképességének növelése HITEL                           44,00    pénzügyi közvetítő kiválasztása május
12 GINOP-8.4.4-1.2.3 Mikro-, kis- és középvállalkozások termelési kapacitásainak bővítése kombinált hiteltermék keretében                           30,00    pénzügyi közvetítő kiválasztása június
 

 

Hová kerül az a bizonyos 1250 milliárd?

NAK - 2015. március 13. péntek
 

A jelenlegi uniós ciklusban mintegy 1250 milliárd forint jut agrár-vidékfejlesztésre, 300 milliárd forint az élelmiszeripar fejlesztésére - - hangzott el a Portfolio és az agrárszektor.hu által közösen szervezett Agrárium 2015 konferencián.

A vidékfejlesztési programmal összesen mintegy 1250 milliárd forintnyi uniós és nemzeti forrást osztanak 2020-ig, amelyből a legnagyobb részarányt a beruházási és az agrár-környezetvédelmi jogcímek teszik ki - fejtette ki Kis Miklós Zsolt, a Miniszterelnökség agrár-vidékfejlesztésért felelős államtitkára. Az előző vidékfejlesztési programhoz képest jelentősen egyszerűsítik a forráshoz jutás feltételeit, többek között egyszerűsített támogatás-típusokat vezetnek be, így pl. az egyösszegű átalányt, az egységköltséget, és a százalékban meghatározott átalányalapú finanszírozást. Emellett egyszerűsített elbírálási elveket is beiktatnak (adott összeghatárig a fejlesztések egyszerűsített követelményei és elbírálása) – részletezte az államtitkár.

A vidékfejlesztési program tavaly szeptemberben került benyújtásra, decemberben kaptuk meg a bizottságtól az észrevételeket, jelenleg ezeknek az egyeztetése folyik. A viták nagy része technikai jellegű, ugyanakkor sok tartalmi, illetve politikai jellegű kérdésben közös nevezőre kell jutnunk. A tárgyalási szakasz remélhetően májusban lezárásra kerül, és júniusban megjelenhetnek az első pályázatok – vázolta a helyzetet Mezei Dávid, az agrár-vidékfejlesztési stratégiai ügyekért felelős helyettes államtitkár. Az egyeztetések nem mentesek a vitáktól, így például az öntözött területek arányának növelését is nehezen tudjuk elfogadtatni a bizottsággal. Egy másik komoly ellentét a LEADER pályázatoknál merül fel. Magyarország egyértelművé tette, hogy a vidékfejlesztésre rendelkezésre álló forrásokból 5%-nál többet nem szán erre a jogcímre, hiszen ezeket a forrásokat az agrárágazat fejlesztésére szeretné fordítani. Sajnos az Európai Unióban az agráriumban domináns országoknak nem érdeke, hogy a később csatlakozott tagállamokban versenyképességet növelő pályázatokat szorgalmazzanak, hiszen nem akarják, hogy új versenytársak nőjenek fel a közösségen belül - tette hozzá. A korábbi tervekkel ellentétben előrehozott, saját országkockázatra meghirdetett pályázatok egyáltalán nem kerülnek kiírásra.

Az öntözött területek arányának növelése rendkívül fontos, hiszen Magyarország természeti adottságai lehetőséget adnak erre. Ez kulcskérdés számunkra, és küzdünk is ezért - reagált Papp Gergely, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara szakmai főigazgató-helyettese. Ne felejtsük el, hogy a világ átrendeződik, óriási pénzekről van szó – nagyságrendileg 1200 milliárd forint -, ám ha nagyobb perspektívában nézzük, akkor látni kell, hogy korábban a támogatások döntő mértékben a vidékfejlesztési forrásokból kerültek hozzánk, és kevésbé közvetlen támogatások formájában. A helyzet most már átfordult: mára már a korábbi összegek két-háromszorosát tudjuk a közvetlen támogatásokra fordítani. Ez nagyon fontos átrendeződés az ágazat versenyképességének növelése szempontjából - szögezte le Papp Gergely.

Ismeretes, hogy a bizottság túl bonyolultnak ítélte meg a magyar programot, úgy vélték, hogy ez akár még a kifizetést is veszélyeztethetné. Jelentős egyszerűsítéseket hajtunk végre az eredetileg benyújtott programhoz képest – reagált Mezei Dávid. Bátrak voltunk, sok olyan új intézkedést is bevezettünk, amire eddig nem volt példa. Ezzel együtt azonban a cél az, hogy olyan, a magyar gazdálkodók számára minél egyszerűbb és átláthatóbb rendszert hozzunk létre, amely tartalmaz innovatív elemeket is. Fontos szempont, hogy viszonylag gördülékeny legyen végrehajtás, de a lehetséges hibákat ki tudjuk küszöbölni. Az új rendszer bonyolult lesz, már ami a végrehajtást és az ellenőrzést illeti. A mi feladatunk az, hogy az igénybevevők számára egyszerűsítsük a programot – szögezte le Papp Gergely.

Összesen 1000 milliárd forintnyi fejlesztési forrásra lenne szüksége a hazai élelmiszeriparnak a 2015-2020-ig tartó időszakban- szögezte le Éder Tamás, az Élelmiszer-feldolgozók Országos Szövetségének elnöke. Ebből a húsipar 150-200 milliárd, a baromfi-és a tejipar 60-60 milliárd forinttal részesedne, a fennmaradó részt pedig a többi iparág szívná fel. Ugyanakkor a kormány 300 milliárd forintos programmal számol, amelyből 200 milliárdot a még uniós egyeztetés alatt álló vidékfejlesztési program tartalmazna, 100 milliárd pedig a gazdaságfejlesztési és innovációs operatív programból (GINOP) állna rendelkezésre. Egyelőre azonban egyik összegről sincs konkrét kormányzati döntés – fogalmazták meg aggályaikat a konferencia élelmiszeriparról szóló kerekasztal-beszélgetésének résztvevői.

A Miniszterelnökség a vidékfejlesztési keretből már elkülönítette az élelmiszeriparra szánt 200 milliárdos keretet - jelentette ki Mezei Dávid, a Miniszterelnökség helyettes államtitkára (a GINOP pedig a nemzetgazdasági tárcához tartozik). Míg a Vidékfejlesztési Programból a mikro-és kisméretű élelmiszeripari cégek, a GINOP-ból a közepes nagyságúak kaphatnak uniós forrásokat, az ennél nagyobb cégek csak akkor juthatnak támogatáshoz, ha mezőgazdasági tevékenységet is folytatnak. Így azok az élelmiszeripari cégek, amelyek tisztán feldolgozással foglalkoznak, mindkét programból kiszorulnak. Ezt azt jelenti, hogy az ágazat teljesítményének felét adó nagyvállalati kategória nem kaphat támogatást. Zsigó Róbert, a Földművelésügyi Minisztérium államtitkára a közelmúltban ugyanakkor bejelentette, hogy a kormány nemzeti forrásokból külön támogatási programot dolgozna ki a nagyvállalati kör számára. A konferencia szakértői szerint azonban a kabinet terveinek részletei egyelőre egyáltalán nem ismertek.

A konferencia élelmiszeripari fejlesztéseit körbejáró szekció felvezető előadásában Fórián Zoltán, a Takarékbank Agrár Központ vezető agrárszakértője kifejtette, hogy versenyképes élelmiszeripar nélkül nincs versenyképes mezőgazdaság. Úgy véli, hogy jelenleg a hazai élelmiszergazdaság leggyengébb láncszeme az élelmiszeripar, de egyúttal az élelmiszer-terméklánc kitörési pontja is. Az alacsony tőkeerő és jövedelmezőség miatt a magyarországi élelmiszeripar kis- és közepes vállalkozásai támogatás nélkül csak a legritkább esetben tudnak fejleszteni, ezért döntő jelentőségű, hogy milyen pályázatokat dolgoznak ki. A támogatások feltételrendszerének alakulása hosszú időre meg fogja határozni az élelmiszeripari versenyképességünk alakulását – tette hozzá.

(agrarszektor.hu; fotó: Gyulai Tóth Zoltán, agrarszektor.hu)

Magánlakások felújításához is lehet uniós támogatásra pályázni

2015. április 15. 12:35

 

Glattfelder Béla nyitotta meg az idei Construma építőipari szakkiállítást a Hungexpo vásárközpontban április 15-én. A gazdaságszabályozásért felelős államtitkár elmondta: az új uniós pályázatok mielőbbi kiírásával az építőipari beruházások száma jelentős mértékben növekszik a jövőben.

A pályázatok új eleme lesz, hogy a magánlakások felújításához is lehet majd támogatást kapni az európai uniós forrásokból – emelte ki megnyitóbeszédében Glattfelder Béla.

Kép letöltése
 
 
 
Fotó: Dede Géza/NGM

Közölte, hogy a kormány a következő években 700 ezer lakás felújítását tervezi, ez a munka nagyjából 40 ezer új munkahelyet teremtene az építőiparban. Így az új lakások építése, a középületek építése-felújítása mellett már a támogatott magánlakás-felújítások is hozzájárulhatnak az ágazat további bővüléséhez.

Az államtitkár hozzátette: a legfrissebb, szerdán megjelent adatok szerint az építőipar teljesítménye 5,1 százalékkal nőtt idén februárban. Az egy évvel ezelőttihez képest, az ágazat bővülése 18 ezer új munkahelyet hozott létre. A kormány célja, hogy elősegítse az építőipar további bővülését és új munkahelyek létrejöttét - mondta és reményét fejezte ki, hogy a kiállítás hozzájárul a magyar építőipar versenyképességének erősítéséhez.

Kép letöltése
 
 
 
 
Fotó: Dede Géza/NGM

Ganczer Gábor, a rendező Hungexpo Zrt. vezérigazgatója arról beszélt, hogy idén először hat kiállítás - Construma, Hungarotherm, Reneo, OtthonDesign, Construma Kert és a Lakásvásár - várja a látogatókat, rekord létszámú, összesen 550 kiállítóval. A kiállítók a világ 15 országából érkeztek, Algériától-Kínáig.

A megnyitót követően átadták a Construma-díjakat, amit a Bramac Kft., az Ívcsarnok Építő és Kereskedelmi Kft., a Magyar Kéménygyártó Kft., a Mapei Kft., és a Terrán Tetőcserép Gyártó Kft. képviselője vehetett át. A kiállítás részletes programja a www.construma.hu oldalon olvasható.

Kép letöltése
 
 
 
 
Fotó: Dede Géza/NGM

A régió legnagyobb, összesen hat kiállításból álló otthonteremtési és építőipari rendezvénye szerdától vasárnapig több mint 18 ezer négyzetméteren várja a látogatókat.

(MTI,NGM)

 

Április 30 tól indul az Otthon Melege program legújabb pályázata

Április 30 tól indul az Otthon Melege program legújabb pályázata

Április 30-ától pályázhatnak a társasházak energetikai korszerűsítésre

5-60 lakásos épületek tulajdonosi közösségei igényelhetnek pénzt a forráskeret kimerüléséig – jelentette be az NFM államtitkára a Construma ÖkoCity 2015 interaktív kiállítás megnyitóját követően.

Az Otthon melege programban április 30-tól lehet pályázni a társasházak energetikai korszerűsítésére – mondta a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium fejlesztés- és klímapolitikáért, valamint kiemelt közszolgáltatásokért felelős államtitkára a Construma ÖkoCity 2015 interaktív kiállítás megnyitóját követően szerdán az MTI-nek.

Szabó Zsolt kiemelte: a pályázatban 5-60 lakásos épületek tulajdonosi közösségei igényelhetnek támogatást, pályázni a forráskeret kimerüléséig lehet majd. Rámutatott: a magyarországi magánszemélyek tulajdonában lévő ingatlanok 70 százaléka, nagyjából 3 millió ingatlan energetikailag veszteséges. Az energiahatékonysági fejlesztésekhez minden eddiginél több forrás áll rendelkezésre a 2020-ig tartó uniós fejlesztési időszakban.

Jelezte: a rendelkezésre álló 120 milliárd forintos keretösszeg – ami az 50 százalékos saját erővel vagy hitel jellegű forrással kiegészülve 240 milliárd forint – lehetővé teszi a magyarországi lakásállomány nagy részének energetikai megújulását. A napelemek esetében akár évi 80 milliárd forint forrás áll majd rendelkezésre – tette hozzá. A tárca számításai szerint lakásonként nagyjából 1,5-2 millió forint felújítási keretösszeggel lehet számolni, a saját erővel együtt.

 

Tisztelt Olvasóink!

Az aktuális pályázatokkal kapcsolatban, az alábbi linkre kattintva olvashatnak bővebben.

Pályázati menetrend 2015 - áprilisban megjelennek az újabb vállalkozásfejlesztési pályázatok
 
A Magyar Kormány a 1173/2015. (III. 24.) Kormány határozatban megállapította és nyilvánosságra hozta a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program, a GINOP 2015. évre szóló fejlesztési keretét, amelynek következtében ismerté vált az idei éves vállalkozásfejlesztést célzó pályázati felhívások megnevezése, azok keretösszege és a várható megjelenés ideje.
 
Az alábbi linken elérhetők azok a pályázati felhívásokat, amelyekre a vállalkozások 2015-ben pályázhatnak. 
 
A menetrend szerint áprilisban ismételten elérhetővé válik a tavaly ősszel már nagy érdeklődéssel kísért „Mikro-, kis- és középvállalkozások termelési kapacitásának bővítése”, valamint a „Mikro-, kis- és középvállalkozások piaci megjelenésének támogatása” című kiírás, amelyek főbb paramétereit az alábbi linken érhetik el: http://econoserve-palyazat.hu/index.php/aktualis-palyazatok/vallalkozoi-palyazatok

Tisztelt Olvasóink!
 
 
 
Megjelent Ipartestületünk VIII. sz. hírlevele, melyet ide kattintva érhetnek el.

 

Tisztelt Olvasóink!

Megjelent Ipartestületünk VI. sz. hírlevele, melyben az aktuális pályázatokról olvashatnak bővebben.

A hírlevelet ide kattintva érhetik el.

Tisztelt Cégvezető!

 

Az Econoserve Pályázati Kft. ügyvezetőjeként és az Országos Fémipari Ipartestület pályázati tanácsadó partnereként fordulok önhöz.

Mivel az új pályázatok megjelenését követően 30 nap áll majd rendelkezésre a pályázatok benyújtására, a projektek előkészítettsége és a pályázatok összeállításának gyorsasága döntő fontosságú lesz.

Ahhoz, hogy időben segítséget nyújthassunk vállalkozása fejlesztéséhez, pályázati forráshoz jutásához, fejlesztései megvalósításához, a kapcsolatfelvétel és a tervezés érdekében segítse munkánkat a kérdőív kitöltésével és visszaküldésével!

A pályázati kérdőív ide kattintva tölthető le

Kérjük, hogy a kérdőívet kitöltve, e-mailben, postai úton, vagy faxon juttassa el részünkre, ahhoz, hogy fel tudjuk önnel venni a kapcsolatot!

Email: palyazat@econoserve.hu | 1122 Budapest, Városmajor u. 10. | Fax: +36 1 355 3833

 

Köszönettel: Büki Péter, ügyvezető

Tisztelt Tagtársunk!
Tisztelt Fémipari Vállalkozók!
 
Bizonyára ismeretes Önök előtt, hogy hamarosan megjelennek a 2014-2020 közötti uniós, a Széchenyi2020 fejlesztési időszak első vállalkozásfejlesztési pályázatai gépbeszerzés, telephelyfejlesztés, épületenergetikai és innovációs területeken.
 
Mivel a vállalkozások fejlesztésében nagy jelentőséggel bírnak a pályázati források, különösen fontos azok megpályázása és a támogatások szabályszerű lehívása.
 
Ipartestületünk folytatva érdekképviseleti munkájának fejlesztését, hogy a vállalkozói munkához egyre több segítséget nyújtson Önöknek, és támogassa a pályázati forrásokhoz való hozzájutást, partneri együttműködési megállapodást kötött a több mint 10 éves pályázati tanácsadói múlttal rendelkező Econoserve Pályázati Kft.-vel, akinek bemutatkozását az alábbi linken olvashatják.
 
Fogadják bizalommal az Econoserve Pályázati Kft-t.
 
Szűcs György, elnök

 

Az econoserve cégbemutatója ide kattintva tölthető le

A pályázati kérdőív ide kattintva tölthető le

Tisztelt Fémiparos Társunk!

 

Az Országos Fémipari Ipartestület (OFI) Szűcs Györgyelnöksége és tagjai nevében üdvözlöm Önt. Ipartestületünk célja összefogni a gazdaság alapvető vállalkozói működését végző fémiparosokat, a magyar fémipari vállalkozások gazdasági és szervezeti segítésére. Nekünk most az a feladat jutott, hogy csodálatos fémiparos szakmánknak kaput nyissunk a gazdaságban rejlő lehetőségekre, és a társadalomban növeljük az elismertségét. Szenvedélyesen elhivatottak vagyunk a fémipar minden egyes szakágaképviseletére. Tevékenységünk a fémiparosok hagyományos jóakaratára, összefogásra támaszkodik.

Minden nagy munkához szükség van elkötelezett személyekre. Erőfeszítéseinket ezért arra összpontosítjuk, hogy a hagyományos iparos gondolkodást és munkamorált a mai kor körülményei között összefogásra serkentsük. Vállalkozói mentalitáson és szakmai munkán alapuló egyezséget ajánlunk a fémszakma minden mesterének, barátjának és támogatójának.

Cégeink számára örök feladat a versenyképességi, a növekedési, a foglalkoztatási és a szakképzési munkák magas szintű végzése.

Ismerve a sok ezer családi és mikro-, kis- és középvállalkozás gazdasági erejét, a továbbiakban szükséges, hogy mint fémiparosok rendelkezzünk személyi-, társadalmi-, termelő gazdasági- kapcsolatrendszerrel.

A kis- és középvállalkozói fémipar érdekében kifejtett minden erőfeszítés feltétele a szakma bizalma – erre, mint Országos Ipartestület kiemelten figyelünk. Továbbra is fő feladatunk: Összefogás – Együttműködés – Hálózatosodás.
Van feladatunk és programunk, van célunk. Várjuk tagjaink sorába!

- Ipartól virul a haza – ez volt a régiek jelszava –
- Összefogva erős a sokaság, volt erre a vállalkozások válasza.
Ma is korszerű feladat!

A jövőben is számítunk a szakma és a társadalom érdeklődő nyilvánosságára.
Jelszavunk és eszménk: munka –szakma – mesterség, a fémiparos becsülete, a mesterség tisztelete.

Mert fémiparosnak lenni jó!

ofi_signature_szgy.png

      Szűcs György
        OFI Elnöke