Kedves Tagtársak!
Tisztelt Vállalkozó Társaink!
Partnerszervezetünk, az Ajka-Devecser és Térsége Ipartestület GINOP-5.3.5-18-2019-00155 projektjének zárótanulmányát az alábbiakban tesszük közkincsé. Ezt a tanulmányt minden más szakmában tevékenykedő vállalkozás haszonnal olvashatja.
DIGITALIZÁCIÓ AZ ÉPÍTŐIPARBAN, A TERVEZÉSTŐL AZ AJÁNLATTÉTELIG - ELKÉSZÜLT AZ AJKA-DEVECSER ÉS TÉRSÉGE IPARTESTÜLET ÉS IPOSZ KÖZÖS PROJEKT ZÁRÓTANULMÁNYA
Az Ajka-Devecser és Térsége Ipartestület a GINOP-5.3.5-18-2019-00155 azonosító számú pályázat kapcsán az Ipartestületek Országos Szövetségével (IPOSZ) együtt megvalósított egy projektet, amely fő célja, hogy a konzorciumi partnerek együttműködésével felmérje az építőipar területén a digitalizálás és technológiai innováció szerepét, főleg a kkv-szektorban és a tervező mérnököknél. A megvalósítás időszaka lezárult, a hazai és nemzetközi tapasztalatokról tanulmány készült. A tanulmány bemutatja a kialakított két képzés eredményét, tematikáját és a projektből származó javaslatokat. Mindez megtekinthető részletesen abban a tanulmányban, amelyet az alábbi linken érhetnek el:
forrás: 1173/2015 III. 24 Korm. hat.
MEGJELENT A 2015. ÉVRE SZÓLÓ GAZDASÁGFEJLESZTÉSI ÉS INNOVÁCIÓS OP (GINOP) FEJLESZTÉSI KERETE!
1. A kis -és középvállalkozások versenyképességének javításáról szóló 1. prioritás
Felhívás azonosító | Felhívás neve | Keretösszeg Mrd Ft | Meghirdetés módja | Meghirdetés tervezett ideje | |
1 | GINOP-1.1.1 | Vállalkozói inkubátorházak fejlesztése | 2,20 | standard | október |
2 | GINOP-1.1.2 | Vállalkozói mentorálás a mikro -és kisvállalkozások részére |
1,30 (ebből Pest megye: 0,10) |
standard | július |
3 | GINOP-1.2.1 | Mikro-, kis- és középvállalkozások termelési kapacitásainak bővítése | 80,00 | egyszerűsített | április |
4 | GINOP-1.2.2 | Mikro-, kis- és középvállalkozások munkahelyteremtő beruházásainak támogatása a szabad vállalkozási zónákban | 5,00 | egyszerűsített | április |
5 | GINOP-1.2.3 | Mikro-, kis- és középvállalkozások termelési kapacitásainak bővítése kombinált hiteltermék keretében | 20,00 | egyszerűsített | augusztus |
6 | GINOP-1.2.4 | Ipari parkok fejlesztése, illetve barnamezős iparterületek megújítása | 6,00 | standard | június |
7 | GINOP-1.2.5 | Logisztikai szolgáltató központok fejlesztéseinek támogatása | 4,00 | standard | június |
8 | GINOP-1.3.1 | Mikro-, kis- és középvállalkozások piaci megjelenésének támogatása | 5,00 | egyszerűsített | április |
9 | GINOP-1.3.2 | Professzionális klaszterszervezetek minőségi szolgáltatásnyújtásának támogatása | 2,00 | standard | július |
10 | GINOP-1.3.3 | Beszállítói integrátorok és beszállító mikro-, kis- és középvállalkozások támogatása | 8,00 | standard | július |
11 | GINOP-1.3.4 | Turisztikai szervezetek (TDM) fejlesztése | 2,00 | standard | szeptember |
12 | GINOP-1.3.5 | Nemzeti turisztikai marketing és keresletösztönző program | 8,35 | kiemelt | május |
Kutatás, technológiai fejlesztés és innováció című 2. prioritás
Felhívás azonosító | Felhívás neve | Keretösszeg Mrd Ft | Meghírdetés módja | Meghírdetés tervezett ideje | |
1 | GINOP-2.1.1 | Vállalatok önálló K+F+I tevékenységének támogatása | 25,00 | standard | december |
2 | GINOP-2.1.2 | Vállalatok együttműködésben végzett K+F+I tevékenységének támogatása | 25,00 | standard | december |
3 | GINOP-2.1.3 | Iparjog | 1,00 | egyszerűsített | július |
4 | GINOP-2.1.4 | Innovációs vocher | 3,00 | egyszerűsített | december |
5 | GINOP-2.1.5 | Innovációs ökoszisztéma (start-up és spin-off) | 6,00 | egyszerűsített | október |
6 | GINOP-2.1.6 | Vállalatok önálló innovációs tevékenységének támogatása kombinált hiteltermék keretében | 13,30 | standard | augusztus |
7 | GINOP-2.2.1 | K+F versenyképességi és kiválósági együttműködések - integrált projektek | 25,00 | standard | július |
8 | GINOP-2.2.2 | K+F versenyképességi és kiválósági együttműködések - társadalmi kihívások | 15,00 | standard | július |
9 | GINOP-2.3.1 | Nemzetközi K+F kapcsolatok fejlesztése | 3,50 | egyszerűsített | december |
10 | GINOP-2.3.2 | Stratégiai K+F műhelyek kiválósága | 10,00 | standard | július |
11 | GINOP-2.3.3 | K+I infrastruktúra megerősítése - nemzetköziesedés, hálózatosodás | 25,00 | standard | július |
12 | GINOP-2.3.4 | Felsőoktatási és Ipari Együttműködési Központ - kutatási infrastruktúra fejlesztése | 21,00 | standard | október |
13 | GINOP-2.6.3 | ELI lézer kutatóközpont megvalósítása (ELI-ALPS) nagyprojekt, 2. fázis | 34,58 | kiemelt | március |
Infokommunikációs fejlesztésekről szóló 3. prioritás
Felhívás azonosító | Felhívás neve | Keretösszeg Mrd Ft | Meghírdetés módja | Meghírdetés tervezett ideje | |
1 | GINOP-3.1.1 | Oktatási intézmények és IKT vállalkozások közötti együttműködés ösztönzése és támogatása |
2,84 (ebből Pest megye: 0,84) |
kiemelt | június |
2 | GINOP-3.1.2 | IKT cégek által előállított termékek és szolgáltatások piacosításának célzott támogatása kombinált hiteltermék keretében | 1,15 | standard | július |
3 | GINOP-3.1.3 | IKT start-up vállalkozások nemzetközi megmérettetésének támogatása kombinált hiteltermék keretében | 1,00 | standard | szeptember |
4 | GINOP-3.1.4 | Az informatikai ágazatban működő mikro-, kis- és középvállalkozások nemzetközi piacokra való belépésének támogatása kombinált hiteltermék keretében | 1,70 | standard | szeptember |
5 | GINOP-3.2.1 | Infokommunikációs motivációs, szemléletformáló és kompetencia-fejlesztő program KKV-knak | 2,00 | kiemelt | február |
6 | GINOP-3.2.2 | Vállalati folyamatmenedzsment és e-kereskedelem támogatása kombinált hiteltermék keretében | 4,00 | egyszerűsített | július |
7 | GINOP-3.2.3 | Vállalati mobilalkalmazás-fejlesztések és bevezetések támogatása kombinált hiteltermék keretében | 2,00 | standard | július |
8 | GINOP-3.2.4 | Felhőalapú (IaaS, PaaS, SaaS) vállalati szolgáltatások, IKT megoldások fejlesztésének és piaci bevezetésének támogatása kombinált hiteltermék keretében | 1,00 | standard | július |
9 | GINOP-3.2.5 | Felhőalapú (IaaS, PaaS, SaaS) vállalati szolgáltatások, e-számlázás, e-aláírás és egyéb korszerű IT alkalmazások megoldások terjesztése és bevezetése KKV-k körében kombinált hiteltermék keretében | 2,00 | egyszerűsített | november |
10 | GINOP-3.3.1 | Közösségi internet hozzáférési pontok fejlesztése, szolgáltatási portfóliójuk bővítése | 2,00 | kiemelt | június |
11 | GINOP-3.4.1 | Újgenerációs NGA és körzet-hálózatok fejlesztése kombinált hiteltermék keretében | 68,00 | standard | július |
12 | GINOP-3.4.2 | Intézmények hálózati hozzáféréseinek, kapcsolatainak fejlesztése |
2,86 (ebből Pest megye: 0,86) |
kiemelt | augusztus |
13 | GINOP-3.4.3 | Kormányzati hálózatok konszolidációja, kapacitásainak, teljesítményének növelése |
4,29 (ebből Pest megye: 1,29) |
kiemelt | augusztus |
Az energiáról szóló 4. prioritás:
Felhívás azonosító | Felhívás neve | Keretösszeg Mrd Ft | Meghírdetés módja | Meghírdetés tervezett ideje | |
1 | GINOP-4.1.1 | Épületenergetikai fejlesztések | 6,00 | standard | június |
2 | GINOP-4.1.2 | Épületenergetikai fejlesztések megújuló energiaforrás hasznosítással kombinálva | 6,00 | standard | június |
3 | GINOP-4.1.3 | Helyi hő- és villamos energia kielégítése megújuló energiaforrásokkal | 6,00 | standard | június |
A foglalkoztatásról szóló 5. prioritás
Felhívás azonosító | Felhívás neve | Keretösszeg Mrd Ft | Meghírdetés módja | Meghírdetés tervezett ideje | |
1 | GINOP-5.1.1 | Út a munkaerőpiacra | 102,00 | kiemelt | március |
2 | GINOP-5.1.2 | Társadalmi célú vállalkozások ösztönzése - támogató szolgáltatások | 1,00 | standard | április |
3 | GINOP-5.1.3 | Társadalmi célú vállalkozások ösztönzése | 6,00 | standard | június |
4 | GINOP-5.2.3 | Fiatalok vállalkozóvá válása - vállalkozás indítási költségeinek támogatása | 2,90 | egyszerűsített | december |
5 | GINOP-5.2.4 | Gyakornoki program pályakezdők támogatására | 10,00 | egyszerűsített | szeptember |
6 | GINOP-5.3.2 | A rugalmas foglalkoztatás elterjesztése a konvergencia régiókban - rugalmas, családbarát foglalkoztatási módszerek bevezetése a munkáltatóknál | 3,00 | egyszerűsített | december |
7 | GINOP-5.3.3 | Jogszerű foglalkoztatást célzó szolgáltatásnyújtás támogatása | 5,50 | standard | április |
A versenyképes munkaerőről szóló 6. prioritás
Felhívás azonosító | Felhívás neve | Keretösszeg Mrd Ft | Meghírdetés módja | Meghírdetés tervezett ideje | |
1 | GINOP-6.1.1 | Alacsony képzettségűek és közfoglalkoztatottak képzése | 30,00 | kiemelt | július |
2 | GINOP-6.1.2 | A digitális szakadék csökkentése | 8,95 | kiemelt | március |
3 | GINOP-6.1.3 | Idegen nyelvi készségek fejlesztése | 4,00 | kiemelt | április |
4 | GINOP-6.2.1 | Részvétel az OECD Felnőttek Képesség -és Kompetenciamérése programjában (PIAAC) |
1,1 (ebből Pest megye: 0,3) |
kiemelt | március |
A turizmusról szóló 7. prioritás:
Felhívás azonosító | Felhívás neve | Keretösszeg Mrd Ft | Meghírdetés módja | Meghírdetés tervezett ideje | |
1 | GINOP-7.1.1 | Tartós állami tulajdonú kulturális örökségek turisztikai hasznosítása | 10,00 | kiemelt | július |
2 | GINOP-7.2.1 | Aktív turisztikai hálózatok infrastruktúrájának fejlesztése | 3,00 | kiemelt | augusztus |
3 | GINOP-7.3.1 | Gyógyhelyek komplex turisztikai fejlesztése | 4,00 | standard | augusztus |
4 | GINOP-7.4.1 | Nemzeti parkok komplex turisztikai fejlesztése | 4,50 | standard | augusztus |
A pénzügyi eszközökről szóló 8. prioritás
Felhívás azonosító | Felhívás neve | Keretösszeg Mrd Ft | Meghírdetés módja | Meghírdetés tervezett ideje | |
1 | GINOP-8.1.1 | Vállalatok önálló K+F+I tevékenységének támogatása HITEL | 10,00 | pénzügyi közvetítő kiválasztása | május |
2 | GINOP-8.1.4-2.1.6 | Vállalatok önálló innovációs tevékenységének támogatása kombinált hiteltermék keretében | 20,00 | pénzügyi közvetítő kiválasztása | június |
3 | GINOP-8.2.4-3.4.1 | Újgenerációs NGA és körzet-hálózatok fejlesztése kombinált hiteltermék keretében | 47,40 | pénzügyi közvetítő kiválasztása | május |
4 | GINOP-8.3.4-3.1.2 | IKT cégek által előállított termékek és szolgáltatások piacosításának célzott támogatása kombinált hiteltermék keretében | 1,72 | pénzügyi közvetítő kiválasztása | május |
5 | GINOP-8.3.4-3.1.3 | IKT start-up vállalkozások nemzetközi megmérettetésének támogatása kombinált hiteltermék keretében | 1,00 | pénzügyi közvetítő kiválasztása | július |
6 | GINOP-8.3.4-3.1.4 | Az informatikai ágazatban működő mikro-, kis- és középvállalkozások nemzetközi piacokra való belépésének támogatása kombinált hiteltermék keretében | 2,50 | pénzügyi közvetítő kiválasztása | július |
7 | GINOP-8.3.4-3.2.2 | Vállalati folyamatmenedzsment és e-kereskedelem támogatása kombinált hiteltermék keretében | 5,00 | pénzügyi közvetítő kiválasztása | május |
8 | GINOP-8.3.4-3.2.3 | Vállalati mobilalkalmazás-fejlesztések és bevezetések támogatása kombinált hiteltermék keretében | 2,50 | pénzügyi közvetítő kiválasztása | május |
9 | GINOP-8.3.4-3.2.4 | Felhőalapú (IaaS, PaaS, SaaS) vállalati szolgáltatások, IKT megoldások fejlesztésének és piaci bevezetésének támogatása kombinált hiteltermék keretében | 1,50 | pénzügyi közvetítő kiválasztása | május |
10 | GINOP-8.3.4-3.2.5 | Felhőalapú (IaaS, PaaS, SaaS) vállalati szolgáltatások, e-számlázás, e-aláírás és egyéb korszerű IT alkalmazások megoldások terjesztése és bevezetése KKV-k körében kombinált hiteltermék keretében | 2,50 | pénzügyi közvetítő kiválasztása | szeptember |
11 | GINOP-8.4.1 | Mikro-, kis- és középvállalkozások versenyképességének növelése HITEL | 44,00 | pénzügyi közvetítő kiválasztása | május |
12 | GINOP-8.4.4-1.2.3 | Mikro-, kis- és középvállalkozások termelési kapacitásainak bővítése kombinált hiteltermék keretében | 30,00 | pénzügyi közvetítő kiválasztása |
június |
Hová kerül az a bizonyos 1250 milliárd?
A jelenlegi uniós ciklusban mintegy 1250 milliárd forint jut agrár-vidékfejlesztésre, 300 milliárd forint az élelmiszeripar fejlesztésére - - hangzott el a Portfolio és az agrárszektor.hu által közösen szervezett Agrárium 2015 konferencián.
A vidékfejlesztési programmal összesen mintegy 1250 milliárd forintnyi uniós és nemzeti forrást osztanak 2020-ig, amelyből a legnagyobb részarányt a beruházási és az agrár-környezetvédelmi jogcímek teszik ki - fejtette ki Kis Miklós Zsolt, a Miniszterelnökség agrár-vidékfejlesztésért felelős államtitkára. Az előző vidékfejlesztési programhoz képest jelentősen egyszerűsítik a forráshoz jutás feltételeit, többek között egyszerűsített támogatás-típusokat vezetnek be, így pl. az egyösszegű átalányt, az egységköltséget, és a százalékban meghatározott átalányalapú finanszírozást. Emellett egyszerűsített elbírálási elveket is beiktatnak (adott összeghatárig a fejlesztések egyszerűsített követelményei és elbírálása) – részletezte az államtitkár.
A vidékfejlesztési program tavaly szeptemberben került benyújtásra, decemberben kaptuk meg a bizottságtól az észrevételeket, jelenleg ezeknek az egyeztetése folyik. A viták nagy része technikai jellegű, ugyanakkor sok tartalmi, illetve politikai jellegű kérdésben közös nevezőre kell jutnunk. A tárgyalási szakasz remélhetően májusban lezárásra kerül, és júniusban megjelenhetnek az első pályázatok – vázolta a helyzetet Mezei Dávid, az agrár-vidékfejlesztési stratégiai ügyekért felelős helyettes államtitkár. Az egyeztetések nem mentesek a vitáktól, így például az öntözött területek arányának növelését is nehezen tudjuk elfogadtatni a bizottsággal. Egy másik komoly ellentét a LEADER pályázatoknál merül fel. Magyarország egyértelművé tette, hogy a vidékfejlesztésre rendelkezésre álló forrásokból 5%-nál többet nem szán erre a jogcímre, hiszen ezeket a forrásokat az agrárágazat fejlesztésére szeretné fordítani. Sajnos az Európai Unióban az agráriumban domináns országoknak nem érdeke, hogy a később csatlakozott tagállamokban versenyképességet növelő pályázatokat szorgalmazzanak, hiszen nem akarják, hogy új versenytársak nőjenek fel a közösségen belül - tette hozzá. A korábbi tervekkel ellentétben előrehozott, saját országkockázatra meghirdetett pályázatok egyáltalán nem kerülnek kiírásra.
Az öntözött területek arányának növelése rendkívül fontos, hiszen Magyarország természeti adottságai lehetőséget adnak erre. Ez kulcskérdés számunkra, és küzdünk is ezért - reagált Papp Gergely, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara szakmai főigazgató-helyettese. Ne felejtsük el, hogy a világ átrendeződik, óriási pénzekről van szó – nagyságrendileg 1200 milliárd forint -, ám ha nagyobb perspektívában nézzük, akkor látni kell, hogy korábban a támogatások döntő mértékben a vidékfejlesztési forrásokból kerültek hozzánk, és kevésbé közvetlen támogatások formájában. A helyzet most már átfordult: mára már a korábbi összegek két-háromszorosát tudjuk a közvetlen támogatásokra fordítani. Ez nagyon fontos átrendeződés az ágazat versenyképességének növelése szempontjából - szögezte le Papp Gergely.
Ismeretes, hogy a bizottság túl bonyolultnak ítélte meg a magyar programot, úgy vélték, hogy ez akár még a kifizetést is veszélyeztethetné. Jelentős egyszerűsítéseket hajtunk végre az eredetileg benyújtott programhoz képest – reagált Mezei Dávid. Bátrak voltunk, sok olyan új intézkedést is bevezettünk, amire eddig nem volt példa. Ezzel együtt azonban a cél az, hogy olyan, a magyar gazdálkodók számára minél egyszerűbb és átláthatóbb rendszert hozzunk létre, amely tartalmaz innovatív elemeket is. Fontos szempont, hogy viszonylag gördülékeny legyen végrehajtás, de a lehetséges hibákat ki tudjuk küszöbölni. Az új rendszer bonyolult lesz, már ami a végrehajtást és az ellenőrzést illeti. A mi feladatunk az, hogy az igénybevevők számára egyszerűsítsük a programot – szögezte le Papp Gergely.
Összesen 1000 milliárd forintnyi fejlesztési forrásra lenne szüksége a hazai élelmiszeriparnak a 2015-2020-ig tartó időszakban- szögezte le Éder Tamás, az Élelmiszer-feldolgozók Országos Szövetségének elnöke. Ebből a húsipar 150-200 milliárd, a baromfi-és a tejipar 60-60 milliárd forinttal részesedne, a fennmaradó részt pedig a többi iparág szívná fel. Ugyanakkor a kormány 300 milliárd forintos programmal számol, amelyből 200 milliárdot a még uniós egyeztetés alatt álló vidékfejlesztési program tartalmazna, 100 milliárd pedig a gazdaságfejlesztési és innovációs operatív programból (GINOP) állna rendelkezésre. Egyelőre azonban egyik összegről sincs konkrét kormányzati döntés – fogalmazták meg aggályaikat a konferencia élelmiszeriparról szóló kerekasztal-beszélgetésének résztvevői.
A Miniszterelnökség a vidékfejlesztési keretből már elkülönítette az élelmiszeriparra szánt 200 milliárdos keretet - jelentette ki Mezei Dávid, a Miniszterelnökség helyettes államtitkára (a GINOP pedig a nemzetgazdasági tárcához tartozik). Míg a Vidékfejlesztési Programból a mikro-és kisméretű élelmiszeripari cégek, a GINOP-ból a közepes nagyságúak kaphatnak uniós forrásokat, az ennél nagyobb cégek csak akkor juthatnak támogatáshoz, ha mezőgazdasági tevékenységet is folytatnak. Így azok az élelmiszeripari cégek, amelyek tisztán feldolgozással foglalkoznak, mindkét programból kiszorulnak. Ezt azt jelenti, hogy az ágazat teljesítményének felét adó nagyvállalati kategória nem kaphat támogatást. Zsigó Róbert, a Földművelésügyi Minisztérium államtitkára a közelmúltban ugyanakkor bejelentette, hogy a kormány nemzeti forrásokból külön támogatási programot dolgozna ki a nagyvállalati kör számára. A konferencia szakértői szerint azonban a kabinet terveinek részletei egyelőre egyáltalán nem ismertek.
A konferencia élelmiszeripari fejlesztéseit körbejáró szekció felvezető előadásában Fórián Zoltán, a Takarékbank Agrár Központ vezető agrárszakértője kifejtette, hogy versenyképes élelmiszeripar nélkül nincs versenyképes mezőgazdaság. Úgy véli, hogy jelenleg a hazai élelmiszergazdaság leggyengébb láncszeme az élelmiszeripar, de egyúttal az élelmiszer-terméklánc kitörési pontja is. Az alacsony tőkeerő és jövedelmezőség miatt a magyarországi élelmiszeripar kis- és közepes vállalkozásai támogatás nélkül csak a legritkább esetben tudnak fejleszteni, ezért döntő jelentőségű, hogy milyen pályázatokat dolgoznak ki. A támogatások feltételrendszerének alakulása hosszú időre meg fogja határozni az élelmiszeripari versenyképességünk alakulását – tette hozzá.
(agrarszektor.hu; fotó: Gyulai Tóth Zoltán, agrarszektor.hu)
Magánlakások felújításához is lehet uniós támogatásra pályázni
2015. április 15. 12:35
Glattfelder Béla nyitotta meg az idei Construma építőipari szakkiállítást a Hungexpo vásárközpontban április 15-én. A gazdaságszabályozásért felelős államtitkár elmondta: az új uniós pályázatok mielőbbi kiírásával az építőipari beruházások száma jelentős mértékben növekszik a jövőben.
A pályázatok új eleme lesz, hogy a magánlakások felújításához is lehet majd támogatást kapni az európai uniós forrásokból – emelte ki megnyitóbeszédében Glattfelder Béla.
Közölte, hogy a kormány a következő években 700 ezer lakás felújítását tervezi, ez a munka nagyjából 40 ezer új munkahelyet teremtene az építőiparban. Így az új lakások építése, a középületek építése-felújítása mellett már a támogatott magánlakás-felújítások is hozzájárulhatnak az ágazat további bővüléséhez.
Az államtitkár hozzátette: a legfrissebb, szerdán megjelent adatok szerint az építőipar teljesítménye 5,1 százalékkal nőtt idén februárban. Az egy évvel ezelőttihez képest, az ágazat bővülése 18 ezer új munkahelyet hozott létre. A kormány célja, hogy elősegítse az építőipar további bővülését és új munkahelyek létrejöttét - mondta és reményét fejezte ki, hogy a kiállítás hozzájárul a magyar építőipar versenyképességének erősítéséhez.
Ganczer Gábor, a rendező Hungexpo Zrt. vezérigazgatója arról beszélt, hogy idén először hat kiállítás - Construma, Hungarotherm, Reneo, OtthonDesign, Construma Kert és a Lakásvásár - várja a látogatókat, rekord létszámú, összesen 550 kiállítóval. A kiállítók a világ 15 országából érkeztek, Algériától-Kínáig.
A megnyitót követően átadták a Construma-díjakat, amit a Bramac Kft., az Ívcsarnok Építő és Kereskedelmi Kft., a Magyar Kéménygyártó Kft., a Mapei Kft., és a Terrán Tetőcserép Gyártó Kft. képviselője vehetett át. A kiállítás részletes programja a www.construma.hu oldalon olvasható.
A régió legnagyobb, összesen hat kiállításból álló otthonteremtési és építőipari rendezvénye szerdától vasárnapig több mint 18 ezer négyzetméteren várja a látogatókat.
(MTI,NGM)
Április 30 tól indul az Otthon Melege program legújabb pályázata
Április 30 tól indul az Otthon Melege program legújabb pályázata
Április 30-ától pályázhatnak a társasházak energetikai korszerűsítésre
5-60 lakásos épületek tulajdonosi közösségei igényelhetnek pénzt a forráskeret kimerüléséig – jelentette be az NFM államtitkára a Construma ÖkoCity 2015 interaktív kiállítás megnyitóját követően.
Az Otthon melege programban április 30-tól lehet pályázni a társasházak energetikai korszerűsítésére – mondta a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium fejlesztés- és klímapolitikáért, valamint kiemelt közszolgáltatásokért felelős államtitkára a Construma ÖkoCity 2015 interaktív kiállítás megnyitóját követően szerdán az MTI-nek.
Szabó Zsolt kiemelte: a pályázatban 5-60 lakásos épületek tulajdonosi közösségei igényelhetnek támogatást, pályázni a forráskeret kimerüléséig lehet majd. Rámutatott: a magyarországi magánszemélyek tulajdonában lévő ingatlanok 70 százaléka, nagyjából 3 millió ingatlan energetikailag veszteséges. Az energiahatékonysági fejlesztésekhez minden eddiginél több forrás áll rendelkezésre a 2020-ig tartó uniós fejlesztési időszakban.
Jelezte: a rendelkezésre álló 120 milliárd forintos keretösszeg – ami az 50 százalékos saját erővel vagy hitel jellegű forrással kiegészülve 240 milliárd forint – lehetővé teszi a magyarországi lakásállomány nagy részének energetikai megújulását. A napelemek esetében akár évi 80 milliárd forint forrás áll majd rendelkezésre – tette hozzá. A tárca számításai szerint lakásonként nagyjából 1,5-2 millió forint felújítási keretösszeggel lehet számolni, a saját erővel együtt.
Tisztelt Olvasóink!
Az aktuális pályázatokkal kapcsolatban, az alábbi linkre kattintva olvashatnak bővebben.
Tisztelt Olvasóink!
Megjelent Ipartestületünk VI. sz. hírlevele, melyben az aktuális pályázatokról olvashatnak bővebben.
A hírlevelet ide kattintva érhetik el.
Tisztelt Cégvezető!
Az Econoserve Pályázati Kft. ügyvezetőjeként és az Országos Fémipari Ipartestület pályázati tanácsadó partnereként fordulok önhöz.
Mivel az új pályázatok megjelenését követően 30 nap áll majd rendelkezésre a pályázatok benyújtására, a projektek előkészítettsége és a pályázatok összeállításának gyorsasága döntő fontosságú lesz.
Ahhoz, hogy időben segítséget nyújthassunk vállalkozása fejlesztéséhez, pályázati forráshoz jutásához, fejlesztései megvalósításához, a kapcsolatfelvétel és a tervezés érdekében segítse munkánkat a kérdőív kitöltésével és visszaküldésével!
A pályázati kérdőív ide kattintva tölthető le
Kérjük, hogy a kérdőívet kitöltve, e-mailben, postai úton, vagy faxon juttassa el részünkre, ahhoz, hogy fel tudjuk önnel venni a kapcsolatot!
Email: palyazat@econoserve.hu | 1122 Budapest, Városmajor u. 10. | Fax: +36 1 355 3833
Köszönettel: Büki Péter, ügyvezető
Tisztelt Fémiparos Társunk!
Az Országos Fémipari Ipartestület (OFI) elnöksége és tagjai nevében üdvözlöm Önt. Ipartestületünk célja összefogni a gazdaság alapvető vállalkozói működését végző fémiparosokat, a magyar fémipari vállalkozások gazdasági és szervezeti segítésére. Nekünk most az a feladat jutott, hogy csodálatos fémiparos szakmánknak kaput nyissunk a gazdaságban rejlő lehetőségekre, és a társadalomban növeljük az elismertségét. Szenvedélyesen elhivatottak vagyunk a fémipar minden egyes szakágaképviseletére. Tevékenységünk a fémiparosok hagyományos jóakaratára, összefogásra támaszkodik.
Minden nagy munkához szükség van elkötelezett személyekre. Erőfeszítéseinket ezért arra összpontosítjuk, hogy a hagyományos iparos gondolkodást és munkamorált a mai kor körülményei között összefogásra serkentsük. Vállalkozói mentalitáson és szakmai munkán alapuló egyezséget ajánlunk a fémszakma minden mesterének, barátjának és támogatójának.
Cégeink számára örök feladat a versenyképességi, a növekedési, a foglalkoztatási és a szakképzési munkák magas szintű végzése.
Ismerve a sok ezer családi és mikro-, kis- és középvállalkozás gazdasági erejét, a továbbiakban szükséges, hogy mint fémiparosok rendelkezzünk személyi-, társadalmi-, termelő gazdasági- kapcsolatrendszerrel.
A kis- és középvállalkozói fémipar érdekében kifejtett minden erőfeszítés feltétele a szakma bizalma – erre, mint Országos Ipartestület kiemelten figyelünk. Továbbra is fő feladatunk: Összefogás – Együttműködés – Hálózatosodás.
Van feladatunk és programunk, van célunk. Várjuk tagjaink sorába!
- Ipartól virul a haza – ez volt a régiek jelszava –
- Összefogva erős a sokaság, volt erre a vállalkozások válasza.
Ma is korszerű feladat!
A jövőben is számítunk a szakma és a társadalom érdeklődő nyilvánosságára.
Jelszavunk és eszménk: munka –szakma – mesterség, a fémiparos becsülete, a mesterség tisztelete.
Mert fémiparosnak lenni jó!
Szűcs György
OFI Elnöke